lms banner 1

برترین های درسی هشتم

  • محمد صدرا سلیمی 20

    محمد صدرا سلیمی 20

  • آرمین منصوری 19.86

    آرمین منصوری 19.86

  • آرمان شیخان 19.86

    آرمان شیخان 19.86

  • سید محمد میرلوحی 19.71

    سید محمد میرلوحی 19.71

  • محمد جواد سلطانی 19.71

    محمد جواد سلطانی 19.71

  • یاشار عکاشه 19.71

    یاشار عکاشه 19.71

  • امیر محمد صریریان 19.43

    امیر محمد صریریان 19.43

  • محمد مهدی مرادیان 19.07

    محمد مهدی مرادیان 19.07

  • رضا باقری 19.07

    رضا باقری 19.07

    برترین های درسی نهم

    • رادمهر لطفی 20

      رادمهر لطفی 20

    • آرمین سلیمیان 19.93

      آرمین سلیمیان 19.93

    • محمد امین لاشوری 19.79

      محمد امین لاشوری 19.79

    • علیرضا ایران پور 19.71

      علیرضا ایران پور 19.71

    • محمد مهدی صابریان 19.64

      محمد مهدی صابریان 19.64

    • اشکان واهب 19.50

      اشکان واهب 19.50

    • سپهر فاضل 19.29

      سپهر فاضل 19.29

    • امیر حسین حشمتی 19.22

      امیر حسین حشمتی 19.22

    • آرین کلانتری 19.22

      آرین کلانتری 19.22

    • مانی بهرامیان 19.21

      مانی بهرامیان 19.21

    • سهیل سعیدی 19.21

      سهیل سعیدی 19.21

    • علی زمانی 19

      علی زمانی 19

      اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه

      • سرکار خانم شیران

        سرکار خانم شیران

      • جناب آقای قیومی

        جناب آقای قیومی

      • سرکار خانم استرآبادی

        سرکار خانم استرآبادی

      • سرکار خانم اسماعیلی

        سرکار خانم اسماعیلی

      • سرکار خانم پهلوان صادق

        سرکار خانم پهلوان صادق

      • سرکار خانم خانی

        سرکار خانم خانی

      • جناب آقای قربانزاده

        جناب آقای قربانزاده

      • سرکار خانم مومنی

        سرکار خانم مومنی

        اعضای شورای دانش آموزی مدرسه

        • WhatsApp Image 2020 11 05 At 12.42.01 PM
        • WhatsApp Image 2020 11 05 At 12.42.02 PM (1)
        • WhatsApp Image 2020 11 05 At 12.42.02 PM
        • WhatsApp Image 2020 11 05 At 12.42.03 PM (1)
        • WhatsApp Image 2020 11 05 At 12.42.03 PM
        • WhatsApp Image 2020 11 05 At 12.42

          hoosh va nomreh


           

           تيزهوش بودن به چه معناست؟ ما معمولاً از واژه «سرآمد»‌ استفاده مي‌كنيم. بچه‌هاي تيزهوش بايد با آزمون‌هاي متعددي نظير تست و گفت‌و‌گوهاي رودررو سنجيده شوند. در هر مرحله از رشد، معيارهاي سنجش هوش تفاوت‌هايي با هم دارند. مثلاً

          در يك مرحله سني نوع قلم به دست گرفتن و خلاقيت‌هايي كه در نقاشي بروز مي‌كند نشان‌دهنده هوش كودك است و در مرحله‌اي، نوع حركات مثل تحرك بدني يا سرعت كلام هوش را نشان مي‌دهد. يكي از معيارهاي اصلي كه مورد سنجش قرار مي‌گيرد دايره لغات است. بچه‌هايي كه در شنيدن و به كار بردن كلماتي كه از محيط به گوش آنها مي‌رسد موفق‌ترند هوش بالاتري دارند. البته اين آزمون‌ها بايد در هر منطقه به تناسب فرهنگ همان منطقه سنجيده شود. در والديني كه با فرزندان خود ارتباط كلامي بيشتري برقرار مي‌كنند و از موضوعات متنوعي حرف مي‌زنند به تحريك ذهن بچه‌ها كمك مي‌كنند. براي تقويت هوش كودكان چه كارهايي مي‌توان انجام داد؟ به‌رغم تبليغاتي كه در اين مورد انجام مي‌شود، به سادگي نمي‌توان عوامل تقويت هوش را مشخص كرد و به كار گرفت، چون كودكان تفاوت‌هاي بسيار زيادي با هم دارند و مي‌دانيم كه هر تفاوتي تمايز محسوب نمي‌شود. ولي چند نكته را بايد هميشه در نظر گرفت. اول اينكه بچه‌هايي كه در محيطي آرام زندگي مي‌كنند و خانواده يا دستگاه آموزشي آنها را تحت‌فشار كاذب نگذاشته معمولاً استعداد‌هاي خود را در مرحله‌اي از رشد بروز خواهند داد. در زندگي شهري و مقايسه‌هايي كه در مورد پيشرفت كودكان در ميان خانواده‌ها وجود دارد اين نوع استرس بروز مي‌كند كه بايد از آن دوري كرد. مورد دوم اينكه بايد كودكان را از راحت‌طلبي به جنب‌و‌جوش و تحرك بيشتر سوق داد، چون بعضي والدين به جاي فشار آوردن كودك خود را كاملاً رها مي‌كنند. مورد سوم هم كه بايد حتماً به آن توجه شود، عامل خستگي است. به خاطر بهتر بودن مدارس نبايد كودك را وادار كنيم كه مسافتي طولاني را طي كند، چون رفت‌وآمد در شلوغي و آلودگي صوتي باعث خستگي او خواهد شد. علاوه بر اين، ثابت شده كه آلودگي هوا و موادي مانند سرب مي‌توانند باعث عوارض ناخواسته‌اي در يادگيري كودك شوند. چرا موضوع نمره براي اوليا و دانش‌آموزان اهميت زيادي دارد؟ بد نيست به اين نكته توجه كنيد كه در برخي از كشورها مانند كانادا ارزيابي برمبناي ريز نمره‌ها از بعضي سطوح تحصيلي حذف شده، يعني جايگاه تحصيلي دانش‌آموزان براساس عوامل ديگري سنجيده مي‌شود. در حالي كه مي‌بينيم در برخي مدارس ما هنوز هم دانش‌آموزان براي اختلاف يكي ـ دو نمره تحت‌فشارند. در تعدادي از مدارس بخصوص دخترانه اين فشارها مي‌تواند به شخصيت بچه‌ها ضربه بزند و باعث تنش بشود كه گاهي به صورت عوارض جسمي هم بروز مي‌كند. اين اضطراب‌‌ها در آينده آثار خود را به صورت كاهش اعتماد به نفس نشان مي‌دهد. البته بعضي مراكز آموزشي معمولاً تعدادي از رتبه‌هاي برتر خود را در تبليغات معرفي مي‌كنند، در حالي كه بايد به ديگر بچه‌هايي كه در اين مراكز تحصيل مي‌كنند هم توجه كرد. تك‌فرزندي مي‌تواند عوارضي داشته باشد كه بيشتر به برخورد والدين با فرزند خود مربوط مي‌شود. براي اينكه كودكي بتواند ارتباط مفيد كلامي و اجتماعي برقرار كند نياز به شركت در كارهاي گروهي دارد كه اين روابط مي‌تواند در جمع فاميل برقرار شود، وگرنه انزواي كودك اثري جز افسردگي نخواهد داشت

          contacrt-us

          آمار بازدید

          0690329
          امروز
          دیروز
          این هفته
          هفته گذشته
          این ماه
          ماه گذشته
          کل روزها
          1589
          5225
          30873
          5047
          33445
          67465
          690329

          پیش بینی امروز
          3384


          IP شما:34.204.186.91

          Back to top