lms banner 1

سخني با اولياء محترم دانش آموزان

والدين گرامي با سلام و احترام

رشد متعادل و متوازن فرزند شما در دوران تحصيل در ابعاد آموزشي و تربيتي و كسب مهارتهاي زندگي نيازمند همراهي شما با مربيان و ارتباط مفيد و موثر با مدرسه و پايبندي به تعامل مي باشد .بي شك هدايت «نظارت و حمايت از مولفه هايي است كه در جايگاه خود و با روش هاي مبتني بر علوم تربيتي و يافته هاي آموزشي و پژوهشي و خرد جمعي مي تواند مسير رشد همه جانبه فرزندان را به دنبال داشته باشد و اين مهم تحقق نمي يابد مگر با همكاري و همراهي متقابل والدين و مربيان مدرسه .

با اتكال به خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار عليهم السلام و توجه والدين محترم و تلاش فردي و گروهي دانش آموزان و برنامه ريزي مناسب آموزشي و تربيتي مدرسه نيل به اهداف تعليم وتربيت فرزندان عزيزمان فراهم گردد.

براي تحقق اين مهم ضرورت آشنايي   با فعاليت هاي آموزشي و تربيتي و مفاهيم رايج در آموزش و پرورش و مدرسه براي والدين گرامي احساس گرديد لذا به بعضي از آن ها اشاره و نكاتي نير به عنوان توصيه مطرح مي شود تا با مطالعه دقيق آن و عزم راسخ سال تحصيلي با موفقيت همه جانبه توام باشد .

توصيه ها :

1-دوره متوسطه اول (راهنمايي تحصيلي )يكي از مهمترين ايام زندگي فردي و اجتماعي و تحصيلي مي باشد كه گذر مناسب و معقول آن نيازمند توجه ويژه والدين و مدرسه است بنابر اين تغييرات رفتاري فرزندان خود را با مسئولين مدرسه در ميان بگذاريد .

2-در صورت تاخير فرزند خود هنگام مراجعت به منزل علت را پيگيري نماييد .

3-از در اختيار قرار دادن تلفن همراه به فرزندان در اوقاتي كه در مدرسه حضور دارند جدا خوداري فرماييد

4-آخرهر هفته به صورت تلفني ودو هفته يكبار به صورت حضوري از وضعيت آموزشي و تربيتي فرزندتان آگاه شويد .

5-از انتخاب دوست و ارتباط آنان با دوست خود آگاهي داشته باشيد .

6-فضاي آرام خانواده يكي از مهمترين شاخص هاي پيشرفت تحصيلي و رشد شخصيت متوازن فرزندان است بنابراين توجه به اين مهم ضروري مي باشد .(مطالعه جزوه هاي آموزش خانواده ارسالي توصيه مي شود )

7-توجه به امور معنوي در خانواده فرزندان را از سراشيبي و ناهمواري هاي زندگي مصون مي دارد .

8-استفاده از رايانه و اينترنت توسط والدين و ساير اعضاي خانواده كه حالت اختصاصي براي فرزندان نداشته باشد .

آئين نامه آموزشي وپرورشي و انضباطي مدرسه :

آشنايي با بعضي از مفاهيم

دانش آموز با ثبت نام و پر كردن فرم ثبت نام در اين آموزشگاه ملزم به رعايت آن مي باشد و در برنامه اجرايي درج گرديده تا همواره والدين و دانش آموزان عزيز مورد توجه قرار دهند تا حقوق فردي و اجتماعي دانش آموز حفظ گردد.

  • ارزشيابي تحصيلي و تربيتي :

ارزشيابي از دانش آموزان در فرآيند ياددهي يادگيري بخشي تفكيك ناپذير از تعليم و تربيت است كه همواره در ايام سال تحصيلي با هدف بهبود كيفيت آموزشي و تربيتي اصلاح روش ها و ...در جهت تحقق هدف هاي تعليم وتربيت اجراء مي شود .

  • تنوعارزشيابي :

در جريان فرآيند ياد دهي ياد گيري روش هاي متنوعي در جهت ارزشيابي از دانش آموزان به كار گرفته مي شود كه هر يك از اهميت هاي خاصي برخوردار است و در تعميق يادگيري موثر است (پرسش هاي شفاهي /آزمون هاي عملي /پرسش هاي عيني و انشايي /مشاهده رفتار /فعاليت هاي تحقيقاتي . انواع وسايل دست ساز و ...)

  • تكاليف درسي :

انجام تكاليف درسي نيز بخشي از فرآيند يادگيري دانش آموزان محسوب مي شود كه دبيران متناسب با تدريس به آنان ارائه مي كنند و دانش آموز ملزم است هر جلسه تكليف درسي خود را انجام دهد و بهمراه داشته باشد .

  • تمرين درسي :

تمرين درسي فراتر از انجام تكاليف روزانه و هفتگي مي باشد و دانش آموز بايد براي تعميق يادگيري خود با تمرين بيشتر يادگيري را در ذهن و رفتار خود پايدار نمايد .

  • ارزشيابي هاي مستمر (تكويني )در كلاس درس :

ارزشيابي هاي مستمر توسط دبيران در جريان آموزش و يادگيري ودر پايان هرمبحث آموزشي با هدف كسب اطلاع از ميزان يادگيري دانش آموزان و مشخص شدن نقاط قوت وضعف يادگيري آنان انجام مي گيرد و همانطور كه اشاره شد به روشهاي مختلف صورت مي گيرد بنابراين دانش آموز بايد همواره با مطالعه و انجام تكاليف درسي و تمرين و آمادگي لازم برخوردار باشد.

  • آزمون هاي هماهنگ استاني و ناحيه ا ي :

به منظور سطح سنجي و بررسي عملكرد دانش آموزان از نظر پيشرفت تحصيلي آزمون هايي بين مدارس استان (مسابقه علمي )و آزمون هايي بين مدارس ناحيه با تنوع درسي مختلف ( آزمون هماهنگ ) بر گزار مي شود .كه اين آموزشگاه به منظور آشنايي و آمادگي دانش آموزان در رقابت هاي علمي و آموزشي كه در دوران تحصيل خود با آن مواجه مي شوند در اين آزمون ها شركت مي كند .

قابل توجه والدين گرامي  :

در صورت حمايت مالي از طرف والدين آموزشگاه به منظور ارتقاي سطح علمي دانش آموزان پایه سوم و در صورت موافقت پایه ی هفتم و ایجاد فضای رقابت علمی سالم و با توجه به در پیش بودن آزمون های ورودی دبیرستان های نمونه دولتی و تیز هوشان و دبیرستان های خاص دیگر و آزمون علمی در طول سال تحصیلی کلاسهای تست برگزار نماید .

هدف اجراي اين طرح :

  • آشنا نمودن دانش آموزان با سئوالات چهار گزينه اي

  • كم كردن اضطراب و استرس و ايجاد اعتماد به نفس بالا در آزمون هاي تستي

  • آمادگي براي شركت در آزمون هاي تيز هوشان .

  • ارتقاي سطح علمي دانش آموزان با توجه به تواناييهاي فردي آنان .

ارزشيابي رفتار دانش آموزان (انضباط )

در آئين نامه جديد ارزشيابي تحصيلي و تربيتي دانش آموزان در دوره راهنمايي تحصيلي ارزشيابي از رفتار دانش آموزان در هر نوبت بر اساس رعايت مقررات آموزشي .تربيتي و انضباطي وي توسط مدير /معاون/مربي تربيتي و گزارش هاي دبيران انجام مي شود و به صورت كيفي بوده و شامل يكي از موارد( عالي /بسيار خوب /خوب /نياز به تلاش بيشتر) مي باشد .

ارزشيابي تحصيلي وتربيتي دانش آموزان :

علاوه بر ارزشيابي هاي تكويني كه معمولا در هر جلسه درسي انجام مي گيرد در طي سال تحصيلي نيز دو نوبت ارزشيابي از دانش آموزان به عمل مي آيد

نوبت اول ديماه و نوبت دوم ارزشيابي پاياني كه در خردادماه برگزار مي گردد.

والدين گرامي توجه داشته باشيد :

[نمره كارنامه =ميانگين (نمره مستمر +نمره پاياني «نمره برگه امتحاني ‍‍«)]

 

contacrt-us

آمار بازدید

1407431
امروز
دیروز
این هفته
هفته گذشته
این ماه
ماه گذشته
کل روزها
904
469
1550
4511
14891
21125
1407431

پیش بینی امروز
144


IP شما:3.85.63.190

Back to top